گفتگویی با رتبۀ ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳

کانون زبان ایران فرصتی برایم فراهم کرد تا دانشم را بهبود بخشم و در عمل به کار گیرم

کانون زبان ایران,کانون زبان,کانون,آموزشگاه زبان انگلیسی,آموزشگاه زبان,موسسه آموزش زبان,جذب مدرس کانون زبان,آموزش حضوری,آموزش آنلاین,قدیمی ترین موسسه آموزش زبان,
پویا محمودی، مدرس سه‌توانه (سطوح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) کانون زبان ایران، پژوهشگر حوزۀ آموزش زبان انگلیسی با کمک فناوری، برگزیدۀ بورسیه رتبه اول استعدادهای درخشان، دانش‌آموخته معدل الف دانشگاه تربیت مدرس تهران، رتبه ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳ بدون سهمیه (سهمیه آزاد) رشته آموزش زبان انگلیسی و دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تهران است. کسب موفقیت‌های متعدد به ویژه رتبۀ ۳ دکتری امسال ما را بر آن داشت تا گفت‌و‌گویی با ایشان انجام دهیم و رمز و راز موفقیت‌هایشان را جویا شویم:
با کانون زبان ایران چطور آشنا شدید و حضورتان در کانون زبان ایران چگونه میسر شد؟
در گذشته زبان‌آموز کانون زبان ایران بودم، بنابراین از قبل با این مجموعۀ آموزشی آشنایی داشتم. سپس از طریق شرکت در آزمون‌های جذب مدرس موفق به پذیرش و حضور در کانون زبان ایران شدم.
انگیزۀ شما از شرکت در آزمون دکتری چه بود؟
ایجاد فرصت‌های بیشتر و بهتر برای یادگیری و به‌ویژه پژوهش در رشتۀ آموزش زبان انگلیسی.
چه برنامه‌ریزی برای رسیدن به این موفقیت داشتید؟
با توجه به شرایط تحصیلی و کاری، برنامه‌ریزی واقع‌بینانۀ شخصی‌سازی‌شده و مطالعه هدفمند و مرور پیوسته انجام دادم تا به بهترین نتیجۀ ممکن دست پیدا کنم.
چه زمانی مطالعه برای آزمون دکتری را آغاز نمودید؟ چه میزان زمان به مطالعه اختصاص می‌دادید؟
از تابستان 1402 یعنی هشت ماه پیش از آزمون دکتری مطالعه را آغاز کردم. لازم به ذکر است از قبل به واسطه مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد و همچنین مطالعه دروس دانشگاهی پیش‌زمینه خوبی داشتم و با اغلب مباحث آشنا بودم و همین موضوع فرآیند مطالعه و مرور را بسیار تسریع کرد. علی‌رغم مشغله‌های تحصیلی و کاری، سعی می‌کردم روزانه حداقل پنج الی شش ساعت مطالعه مفید داشته باشم.

 

گفتگویی با رتبۀ ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳

چه چیزی برای درس خواندن به شما انگیزه می‌داد؟
خانواده‌ام همواره حامی و مشوق بنده بوده‌اند و از هیچ تلاشی برای کمک دریغ نکرده‌اند. همچنین وجود همکاران گرامی در کانون زبان ایران که تحت هر شرایطی تسلیم‌ناپذیر هستند و با نهایت توان تدریس می‌کنند همواره برایم انگیزه‌بخش بوده ‌است.
چه میزان کانون زبان را در موفقیتی که کسب کرده‌اید مؤثر می‌دانید؟
کانون زبان ایران فرصت تدریس زبان انگلیسی را برای بنده فراهم کرده است تا بتوانم دانشی که کسب کرده‌ام را در عمل به کار بگیرم و همچنین آن را طبق بازخورد زبان‌آموزان و به‌ویژه ناظران بهبود ببخشم و همین امر در موفقیت بنده تأثیرگذار بود.
گفتگویی با رتبۀ ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳
اولین روز تدریس را به یاد دارید؟ برایتان چگونه گذشت؟
بله، تجربه شیرینی بود و به خوبی گذشت. با توجه به نظام‌مند بودن کانون زبان ایران، موارد لازم از قبل شفاف‌سازی شده بود و آموزش‌های مورد نیاز را نیز در اختیارم قرار داده بودند، بنابراین همه‌چیز به بهترین شکل ممکن پیش رفت. با این‌که قبلاً تجربه تدریس برخط داشتم، اما منظم و آماده بودن کلاس از جمله این‌که مطالب درسی در سامانه موجود بودند تا نیاز به بارگذاری نباشد و فشار کم‌تری به مدرس وارد شود برایم بسیار رضایت‌بخش بود.
زبان‌آموزانتان برای یادگیری بهتر و موفقیت در کنکور و تحصیل با شما مشورت می‌کنند؟ چه توصیه‌ای به آن‌ها می‌کنید؟
بله. علاوه بر معرفی بهترین منابع، توصیه‌هایی در خصوص برنامه‌ریزی و مطالعه و مرور به آن‌ها ارائه می‌دهم. از جمله این‌که ابتدا شرایط‌شان شامل مشغله‌های تحصیلی و... را دقیق ارزیابی کنند و سپس بر اساس آن برنامه‌ریزی واقع‌بینانه انجام بدهند و برنامه را تا جای ممکن شخصی‌سازی کنند. پس از برنامه‌ریزی، نسبت به تحلیل آزمون جهت شناسایی هرچه بیشتر آن اقدام کنند و بر این اساس مطالعه هدفمند و آزمون‌محور و مرور مداوم داشته باشند. در نهایت، به خاطر بسپارند که هرگز نباید خودشان را با دیگران مقایسه بکنند.

گفتگویی با رتبۀ ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳

برای سایر مدرسان کانون زبان چه توصیه‌اى دارید تا در کار تدریس و ارتباط با زبان‌آموزان موفق باشند؟
رمز یادگیری زبان تعامل است، بنابراین برای موفقیت در کار تدریس و ارتباط با زبان‌آموزان پیشنهاد می‌کنم کلاسی پویا برگزار کنید و تا جای ممکن تعامل را افزایش بدهید.
کانون زبان ایران را در یک جمله تعریف کنید.
از نظر بنده کانون زبان ایران یک مجموعه نظام‌مند و ساختاریافته‌ است که فرصت‌های زیادی برای تدریس و یادگیری زبان‌های خارجی فراهم می‌کند.
خاطره‌ای از کانون زبان ایران برایمان بگویید.
به خاطر دارم زبان‌آموزانم از طریق فضای مجازی متوجه شده بودند بنده موفق به کسب رتبه سوم کشوری کنکور دکتری و قبولی در دانشگاه تهران شدم و در کلاس همه تبریک گفتند و پیام‌های محبت‌آمیز فرستادند. خاطره بسیار خوبی شد و خیلی غافلگیر و خوشحال شدم.
سخن آخر
برای مدرسان بزرگوار، زبان‌آموزان پرتلاش و تمامی دست‌اندرکاران محترم کانون زبان ایران موفقیت و سربلندی آرزومندم. سپاس ویژه از استاد ارجمندم جناب آقای دکتر کیانی، رییس سابق کانون زبان ایران، بابت زحماتشان در طول دوره کارشناسی ارشد اینجانب در دانشگاه تربیت مدرس تهران و همچنین بابت ترغیب و تشویق بنده برای ورود به خانواده بزرگ کانون زبان ایران.


گفتگویی با رتبۀ ۳ کنکور دکتری ۱۴۰۳

 
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۶۵۱
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...