مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استقبال خانوادهها نشاندهنده اعتماد آنهاست و باید با خلاقیت، این اعتماد را حفظ کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همایش فصلی مدیران استانی کانون زبان ایران سخنرانی کرد. در بخشی از سخنرانی، وی با اشاره به قدمت قریب به صد سالهی کانون زبان ایران، کانون پرورش فکری و کانون زبان را در حقیقت مجموعهای واحد دانست و این دو را دارای یک دستاورد بزرگ که همان «سرمایه اجتماعی» است، خواند به گونهای که خانوادهها به کانون اعتماد دارند.
وی اشاره نمود: در مجموعههای آموزشی کشور، بیتردید کانون زبان در میان مؤسسات برتر قرار دارد و این همان سرمایه اجتماعی است و استقبال خانواده ها نشان دهنده اعتماد آنهاست و باید با خلاقیت، این اعتماد را حفظ کرد. ما باید به سمت تقویت هویت و مرجعیت کانون حرکت کنیم و برنامههای راهبردی و ظرفیتهای پیرامونی مانند دستگاه تعلیم و تربیت، ما را به این هدف می رسانند و البته در این راستا نباید به صورت تک بُعدی حرکت کرد. مثلا میتوانیم از مدارسِ تکنوبته استفاده کنیم و از «مدیریت بر کلاس» به سمت «مدیریت در کلاس» حرکت کنیم. یا دانشگاه فرهنگیان می تواند از ظرفیت مدرسان کانون زبان ایران استفاده کند.
وی در مورد همافزایی میان کانون و دستگاههای دیگر اشاره نمود: از قِبل همکاری برد-برد میان آموزش و پرورش و کانون، فرزندان این سرزمین سود خواهند برد و مزیت نسبی کانون زبان نسبت به مراکز دیگر آموزش زبان، توان استفاده از آموزش و پرورش است و در این راستا باید مطالبهگری داشت تا بتوان با همکاری دولت و شخص محترم وزیر آموزش و پرورش که در این رابطه نگاه های مثبتی دارند، کارها را به یاری خداوند عملیاتی نمود. همچنین مدیران کل کانون پرورش باید کار را برای کانون زبان تسهیل نمایند.
وی در خاتمه به انواع مدیریت اشاره نمود و افزود: مدیریت ارزشها گونه جدیدی از مدیریت هست که در آن به بخشنامه نیاز نیست و افراد در دورترین نقطه، به صورت دلی، صحبت های مدیران ارشد را در دایره اختیارات خود اجرایی می نماید. ما باید بتوانیم این مطلب را با اخلاص، تعامل، و پشتیبانی اجرایی کنیم.
گفتنی است در بخشی از این همایش، حامد علامتی پاسخگوی سوالات مدیران استانی کانون زبان ایران بود.
این نشست در روز دوشنبه 21 شهریور 1401 برگزار شد.