نشست فصلی مدیران کانون زبان ایران با شعار «هویت، مرجعیت و اشتغالزایی آموزشی در گرو آیندهپژوهی فناورانه» برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون زبان ایران، رضا لیاقی، معاون اداری و مالی کانون زبان ایران در بخشی از گردهمایی مدیران عنوان کرد: همایش حضوری و دیدار از نزدیک همکاران به دلیل شیوع ویروس کرونا بعد از قریب به دو سال در این مجموعۀ محقق شده است که از این بابت بسیار خرسندیم.
وی در ادامه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در این معاونت ارائه و در خصوص بهرهوری اقتصادی، اصلاحات چارت سازمانی، مکاتبات انجام شده برای تبدیل وضعیت کارکنان، جذب نیروی انسانی و انتقال کارکنان، تجهیز مراکز آموزشی، انجام تبلیغات کشوری و نحوۀ محاسبه اضافه کار توضیحاتی را عنوان کرد.
در ادامه دکتر بهجت تربتینژاد، معاون آموزشی کانون زبان ایران با اشاره به سوابق کارگروههای آموزشی در نشستهای قبلی دربارۀ اقدامات انجام گرفته برای مصوبات آنها به نکاتی اشاره کرد.
شاخصهای کیفیسازی آموزش، سطحبندی استانها در سه سطح برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار، تشکیل کلاسهای ویژه برون کانونی و بخشهای غیر انگلیسی از موضوعاتی بودند که معاون آموزشی در خصوص آنها مطالبی را بیان کرد.
دکتر بهرام باقری، سرپرست معاونت پژوهش در خصوص به روز رسانی محتوای آموزشی در بخشهای انگلیسی و غیرانگلیسی توضیحاتی را عنوان کرد و نوید داد در آیندهای نزدیک محتوای جدید کتابهای Pre intermediate در فرآیند آموزش قرار بگیرد.
وی تهیۀ 2 بازی، 4 مسابقه و 5 مجلۀ آموزشی، بانک سوال برای آزمونهای کانون زبان و دفترچه تعیین سطح دورۀ ACT را از اقدامات انجام شده یا در دست اقدام بخش پژوهش دانست.
پیشنهاد برگزاری دومین همایش آموزش زبان در جهان اسلام آخرین محور صحبتهای باقری بود.
دکتر محمدرضا سهرابی، مدیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دربارۀ نظارت و ارزیابی دقیق عملکرد نیروهای انسانی و بازخوردهای متناسب با نیروها طبق ارزیابیهای انجام شده، آسیب شناسی جذب و نگهداشت زبانآموز، نحوۀ ارتباط با مشتریان در کانون زبان و ... به نکاتی اشاره کرد.
وی همچنین در خصوص ارزشیابی و نظرسنجی از مدیران استانی، مدرسان و... اهداف آن و درصد مشارکت مخاطبان مطالبی عنوان نمود.
در بخش دیگری از این نشست سمیه قربانی، مسئول حراست کانون زبان از مدیران استانی خواست تا تعامل و همکاری لازم را با مسئولان حراست کانون پرورش فکری داشته باشند.
کیوان بخشیپور، سرپرست روابط عمومی و امور بینالملل در خصوص فعالیتهای تبلیغاتی استانها گزارش داد و در ادامه کلید واژه «اعتماد سازی» را به عنوان محور اصلی برای جذب و نگهداشت زبانآموز معرفی کرد و از شناسایی مشتریان طلایی، در دسترس مخاطب بودن، صداقت با مشتری، ایجاد ارزش آفرینی برای زبانآموزان و ثبات در تصمیم به عنوان تکنیکهای اعتماد سازی نام برد.
در حاشیۀ این همایش، دورۀ توانمندسازی مدیران (رهبری در سازمان) نیز برگزار شد.
همچنین چهار کارگروه آموزش، اداری و مالی، پژوهش، نظارت و ارزیابی و تبلیغات و اطلاعرسانی و ارائۀ گزارش کارگروهها توسط دبیران تشکیل شد و رییس کانون زبان ایران از آن ها بازدید کرد.
همچنین در این نشست تفاهم نامههایی با دانشگاه فرهنگیان، شورای عالی آموزش و پرورش و اتحادیه دانشگاههای غیر دولتی و مرکز نشر دانشگاهی منعقد شد.
گفتنی است، این همایش در روز دوشنبه 21 شهریور در مرکز آفرینشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.