دفتر توسعه و نوآوری آموزشی بخش جدیدی است که با هدف بررسی، شناسایی و تدوین راهکار جامع در حوزههای مختلف ارائۀ خدمات آموزشی کانون زبان ایران راهاندازی شده است.
مهدی شرافتینژاد، مسئول این دفتر عنوان کرد: دفتر توسعه و نوآوری آموزشی ماموریتهایی از جنس دریافت بازخورد، مطالعه و تحلیل شکاف در حوزۀ ارائۀ خدمات آموزشی و نیز دستیابی به پیشنهاد اجرایی بر اساس موارد ذکر شده دارد.
به گزارش روابط عمومی کانون زبان ایران، وی در خصوص راهاندازی «بخش شناسایی و گسترش مخاطبان» در این حوزه گفت: فضای کنونی ارائه خدمات آموزش زبان در کشور، فضایی پویا و سرشار از نیازهای متعدد یادگیری است و طبعا زمینههای گستردهای برای ارائه خدمات وجود دارد. تاسیس واحدی مستقل در دفتر توسعه و نوآوری آموزشی برای شناسایی تخصصی این نیازها و مطالعۀ دقیق مطالبات مخاطبان بالفعل و بالقوه منجر به دستیابی به بازخوردهای قابل اعتماد خواهد بود. ایشان در ادامه به مواردی از جمله:
- بازبینی و چابکسازی ساز و کارهای ارائه خدمات آموزشی
- ارائه بازخورد اجرایی در خصوص بازبینی دورهها و محتوای آموزشی،
- شناسایی عناوین دورههای قابل ارائه در گروههای مختلف زبانی و افزایش سهم مخاطب،
- دریافت و بررسی پیشنهادات سازمان و ارگانهای متقاضی همکاری با کانون زبان ایران و شناسایی و ایجاد ارتباط موثر با سازمانها و ارگانهای نیازمند خدمات آموزشی کانون زبان ایران به عنوان خروجی این بخش اشاره کرد.
شرافتینژاد همچنین به راهاندازی بخش «مرکز ارتباط و پشتیبانی مخاطبان کانون زبان ایران» اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به روند رو به رشد و افزایش چشمگیر تعداد زبانآموزان در کانون زبان در یک سال گذشته، مسأله اساسی در گام بعدی بهرهمندی از ساز و کار و ابزارهای موثر در حفظ و نگهداشت مخاطبین است که این مهم در واحد جدیدی ذیل دفتر توسعه و نوآوری آموزشی پیگیری شده و به مرحله اجرا رسیده است.
وی افزود: با اضافه شدن «مرکز ارتباط و پشتیبانی مخاطبان کانون زبان ایران» زبانآموزان همواره از همراهی و پاسخگویی دقیق کارشناسان مسلط به فرآیندهای اجرایی و آموزشی بهرهمند خواهند بود.
ایشان همچنین در خصوص شکلگیری مرکز نوآوری در این دفتر گفت: دفتر توسعه و نوآوری آموزشی با اتخاذ رویکردی سیستمی، نظام پذیرش ایدهها و پیشنهادات را نیز در بخشی به نام «مرکز نوآوری» پیگیری نموده و تا دستیابی به بازخورد درون و برون سازمانی تسهیل و امکان رشد و بهبود مداوم و پایدار را فراهم سازد. در این مسیر با استفاده از بازخوردهای کسب شده و بررسیهای تخصصی، راهکارهای جامع اجرایی و آموزشی در راستای تعالی خدمات کانون زبان ایران و شیوه ارائه آنها به مخاطبان تدوین و اجرا میگردد. از جمله این موارد میتوان به ایجاد ساز و کار برای ارائه آموزش خصوصی به مخاطبان در مراکز کانون زبان ایران اشاره نمود.
مسئول دفتر توسعه و نوآوری آموزشی در بخش پایانی سخنانش افزود: اقدامات اولیه برای اجرایی شدن دو طرح مربوط به «مرکز ارتباط و پشتیبانی مخاطبان» و همچنین «مرکز نوآوری» انجام شده و به زودی راهها و روشهای ارتباط با این دو بخش اعلام خواهد شد.