مدیر عامل کانون پرورش فکری:

ورود در حوزۀ فناوری آموزشی ضرورت کانون زبان ایران است

ورود در حوزۀ فناوری آموزشی ضرورت کانون زبان ایران است
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران ضمن قدردانی از رییس کانون زبان ایران، معاونان، مدیران، کارکنان و مدرسان این مجموعه عنوان کرد: امروز میزان کارآمدی کانون زبان ایران نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و این مجموعۀ آموزشی در جایگاه خوبی قرار گفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون زبان ایران، دکتر حامد علامتی تصریح کرد: عملکرد کانون زبان در سال‌های گذشته و امروز نشان از این دارد که این مجموعه هم در حوزۀ کیفیت‌بخشی و در حوزۀ مسائل درآمدی در رتبۀ بسیار خوبی قرار گرفته است، البته همچنان معتقدیم که با نقطۀ مطلوب فاصله داریم و لازم است دائم خودارزیابی داشته باشیم و کیفیت کار را بالا ببریم.

وی با طرح این سوال که «کانون زبان ایران چه نقشی می‌تواند در اهمیتی که امروز در دنیا به زبان به لحاظ تعاملات بین المللی داده می‌شود داشته باشد؟» عنوان کرد: ما غیر از منافع مادی که درکانون زبان ایران داریم که نمی توانیم آن را کتمان کنیم اما نگاهی مکتبی نیز به موضوع داریم، یعنی در حوزۀ تعاملات بین‌المللی باید دارای قدرت باشیم که این قدرت حتما از رهگذر تعاملات نقش زبان جاری و ساری می‌شود. از سوی دیگر نگاهی تمدنی به موضوع داریم، امروزه ساختار و بافت زبان می‌تواند زمینه ساز یک تمدن نوین اسلامی باشد.

ورود در حوزۀ یک فناوری برنامه‌ریزی شده ضرورت کانون زبان ایران است

ایشان گفت: کانون زبان ایران باید در ساحت پاسداشت و صیانت از زبان فارسی وارد شود که براساس گزارشی که از دکتر ذوالفقاری دریافت کرده‌ایم خوشبختانه در این حوزه نیز وارد شده‌اند. ما باید در فرامرزها هم در حوزۀ زبان فارسی وارد شویم و هم زبان‌های خارجی را توسعه دهیم. فراگیری دیگر زبان‌ها برای انتقال فرهنگ و نقش آفرینی در حوزۀ قدرت نرم برای ما بسیار مهم است. ما می‌توانیم زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی شویم و از بستر زبان برای آن استفاده کنیم.

دکتر علامتی اظهار داشت: مطالعۀ اندیشۀ امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که ایشان به دنبال این بودند که انقلاب اسلامی را صادر کنند. این موضوع یک زمانی عملیاتی است و یک زمانی در گفتمان بین‌المللی شکل می‌گیرد و راهش این است که زبان را درست آموزش دهیم تا بتوانیم الهام‌آفرینی که مدنظر امام بود را در قالب این مهم به دنیا برسانیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم به ایرانی سربلند، قوی و توانمند دست یابیم نیازمندیم در حوزۀ زبان سرمایه‌گذاری کنیم؛ نیازمندیم برای دریافت‌های علمی که در دنیا مرسوم است از زبان مشترک استفاده کنیم و این جریان نیز نشان از اهمیت کار شما عزیزان دارد. شما در تحقق تمدن نوین اسلامی می‌توانید سهیم باشید، در نگاه مکتبی جمهوری اسلامی ایران می‌توانید موثر باشید و در دست‌یابی به الهام‌آفرینی برای کشور عزیزمان در حکمرانی دنیا می‌توانید مهم باشید.

ورود در حوزۀ یک فناوری برنامه‌ریزی شده ضرورت کانون زبان ایران است

مدیر عامل کانون پرورش فکری افزود: کانون زبان ایران را از یک آموزشگاه زبان به یک سنگر فرهنگی در دنیا تبدیل نمایید. با این عینک به کانون زبان نگاه کنید و یک برنامه‌ریزی منسجم برای سال‌های آتی داشته باشید. بگویید نقش ما در تحقق تمدن نوین اسلامی چیست؟ که این امر نیاز به برنامه ریزی اصولی و فنی دارد.

راه اندازی عرصۀ زبان‌های تخصصی علمی، انتخاب شعار برای هر سال، مزیت نسبی و مرجعیت کانون زبان از دیگر موضوعاتی بود که دکتر علامتی بر آن‌ها تاکید کرد.

ایشان با تقدیر از خدمات صورت گرفته در دورۀ ریاست جدید کانون زبان ایران گفت: یکی از تحولاتی که در دورۀ ریاست دکتر ذوالفقاری صورت گرفت تحول در حوزۀ متون بود، این جریان را دنبال کنید تا به سر منزل برسد. ورود در حوزۀ یک فناوری برنامه‌ریزی شده ضرورت کانون زبان ایران است. ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال این هستیم تا «کانون فناور پایه» داشته باشیم که هر هفته در دستور جلسات ما قرار دارد. کانون زبان ایران می‌تواند در این حوزه جلوتر از کانون پرورش باشد زیرا که بستر آن برای شما فراهم است پس یک نقشۀ فناوری متناسب با تحولات روز باید داشته باشید.

گفتنی است، گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی کانون زبان ایران روز سه شنبه یکم آبان ماه در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ورود در حوزۀ یک فناوری برنامه‌ریزی شده ضرورت کانون زبان ایران است

۵ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۴۲
تعداد بازدید : ۲۰۹
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.
 

درباره ما

کانون زبان ایران به عنوان معتبرترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ آموزش زبان‌های خارجی در ایران از سال 1304 تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده است. ادامه...